Strandwandeling, kerstborrel en Hamilton Gardens

18 december 2017 - Raglan, Nieuw-Zeeland

Daar zijn ze weer, de meadjes van Gen Berg in het verre Nieuw-Zeeland!

De 2e dag vroeg wakker, en klaarwakker! As had het al geschoten, en haakte er meteen.op in. Als we toch wakker waren...hadden we misschien zin om mee te gaan op een ochtendwandeling over het strand met Lace, hun geweldige hond! Het was heerlijk, wat een begin van de dag...voetjes...oftewel voeten in het water, stokken gooien voor Lace en het zonnetje schijnend....en dat in december...alsof je droomt!

Erna in Raglan gestopt voor de lekkerste koffie in deze plaats...Raglan Roast! Jan had ons voorzien van verse croissantjes en nog meer lekkers erbij...en zo hadden we gezellig ontbijt aan de picknicktafel...omringd door heel veel " musschen"🦅....Nieuw-Zeelandse en Limburgse🤣

Peggy dacht erna even te relaxen in de tuinstoel...lekker even genieten van het moment voor zichzelf in de zon...niet beseffende dat je dan in Nieuw-Zeeland verandert in een kreeft🦀 Totaal verbrand maar wel opgeladen door de vele vitamines.

Om 15.00uur werden we opgehaald door Najade voor de kerstborrel bij As en Jan op Halcyon Hill. Eerst het envelopje van Mon samen opengemaakt...voor ons samen een kaartje en 1tje voor iedereen persoonlijk...zo lief❤. Nog 1tje die we tot de laatste week mieten bewaren, zo moeilijk voor 3 nieuwsgierige dames😉. Mon we missen je....

Omstreeks 16.00uur kwamen de andere gasten, de meeste ook Nederlanders die nu hier zijn neergestreken...erg leuk om.hun te leren kennen en te horen hoe ze hun leven hier beleven. Onder het genot van heerlijke hapjes gemaakt door As, wijntje erbij en een pracht van een uitzicht genoten tot in de avond. Wat wilt een mens nog meer....

Nog even met moeders via Whats app gebeld...toch toppie dat je zo ver weg op deze manier met elkaar kunt spreken en je ook nog een moeder hebt die heeft leren appen...toppie mam!
Voldaan konden de meisjes hun bedje in. Maar helaas doet de jetlag toch ook nog zijn ding...04.00uur klaarwakker! Uiteindelijk rond 06.00uur nog in slaap gevallen waarna we om 09.30uur wakker schrokken.

Ontbijtje gemaakt en om 12.00uur werden we opgehaald door de meiden...met als doel...Hamilton Gardens. Eerst geluncht bij Isabella Lane, en een knusboekwinkeltje bezocht.

Hamilton Gardens was prachtig, zoveel verschillende tuinen die voor zoveel verschillende indrukken zorgden...rustmomenten! Je waande je in verschillende landen met bijbehorende atmosferen. De weg naar Hamilton en terug is al een uitje op zich, zoveel mooie landschappen....

Vanavond bij As gegeten, dinner met een view...het beste sterrenrestaurant kan er niet aan tippen...zo'n uitzicht heb je nergens....en het eten was natuurlijk ook toppie!
Met veel verhalen over het leven hier, de beesten die we in de omgeving horen met bijbehorende uitleg, de koeien met de Bull met opspelende hormonen...dit is het dagelijkse leven in Nieuw-Zeeland...en zo bijzonder dat we daarvan deel mogen uimaken deze weken.

Zo, nu geestelijke voorbereiding op de volgende dag....waar PAARDRIJDEN, ja je leest het goed...op het programma staat. Het lijkt me supermooi om over het strand te galopperen, haren wapperend in de nek....ja van het paard, van mij wordt een beetje moelijk....maar....
Con en ik hebben nog nooit op een paard gezeten...dus je kunt je voorstellen dat we weer een onrustige nacht ingaan. Nachtmerries, letterlijk en figuurlijk, over onze voorstellingen van morgen. Ik heb nog meer medelijden met dat paard...maar we zullen zien...jullie kunnen uitzien naar het volgende verhaal...dan zal ik verslag uitbrengen...als we het overleven🤤

Voor nu...slaap lekker en een dikke knuffel....Peg en Con xxx