Tochtje langs de kust, paardrijden dat geen paardrijden werd, Hobbiton en dagje Raglan

21 december 2017 - Raglan, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal, een nieuw berichtje uit het zeer zonnige Nieuw-Zeeland

Waar zijn we gebleven...ik denk bij dinsdag. Die ochtend kregen we heerlijke koffie van As gebracht aan huis....lekker ontbeten en gekletst. As zou ons om 11.00uur ophalen voor een ritje langs de stranden. Daar stopte de rode cabrio met ons nichtje erin...en wij stapten in als Thelma en Louise. Wat een vrijheid! Eerst langs Wajnamu Ocean Beach gereden, dit is het strand waar we zondag met Lace zijn gaan wandelen. Vervolgens naar Ngarunui Beach gegaan. Hier zijn we uitgestapt, waar de auto bijna achteruit reed als Asje niet snel aan de handrem had getrokken...snelle Peggy was weer sneller dan de auto stilstond...en genoten van de heerlijke uitzichten.

Ook naar de surfers gekeken...nog mooier uitzicht😉...zo super om te zien hoe zij op de golven meegaan...wat een rust vind je op deze plekken!

Onze weg langs de kust vervolgt op zoek naar een mooi uitzichtspunt...heel ver gekomen maar helaas dat punt niet gevonden🤣, maar genoeg andere mooie plekken. En zo ongelooflijk hoe afgelegen de mensen hier wonen....maar dus wel over de wijde zee kunnen kijken....geweldig! Op onze weg naar beneden nog even gestopt bij Manu Bay.

's Middags zouden we gaan paardrijden...zoals ik jullie al eerder vertelde. De weg er naar toe was prachtig. Eenmaal zittend op het paard....ja, ik heb er echt opgezeten...besefte ik dat ik dit niet moest doen met mijn pijnlijke heup. Daarom maar lekker in het gras gaan liggen met een boekje...helaas moet ik jullie teleurstellen, het hilarische verhaal dat ik vereacht had is dus niet doorgegaan.

s'Avonds bij het Harbour hotel met zijn allen pizza gaan eten...toppie! We hadden uitzicht op een dame met " de bilsjpleet out of the boks"😂😂😂. Zo leuk om de engelse taal met ons dialect te mixen. Trouwens hoe je hier uitziet maskt niks uit...alles kan!

Woensdagmorgen hadden we een koffie date mit der Lei Meise...jazeker, Lei van ut Pintje in Mechelen toendertijd, nu wonend in Nieuw-Zeeland, samen met zijn Nicolette. En ja hoor, die Peggy Janssen kende hij nog wel...tsja, wie niet he🤣
Het was een supergezellig onderonsje waarna we erna nog een "statie-portret" moesten maken volgens Lei. Leuk om dit afgesproken te hebben via As.

Woensdagmiddag stond Hobbiton op het programma. Maar elke weg ergens naar toe is al een belevenis op zich; zo'n mooie landschappen, blauwe luchten, aparte wolken...ik kijk mijn ogen uit!

In Hobbiton werden we met een bus naar de "set" gebracht waar we tevens de uitleg kregen hoe ze aan deze locatie waren gekomen...schitterend! Je waant je echt in een andere wereld, alsof je droomt. Zo mooi hoe ze alles hebben gebouwd, hoe ze alles bijhouden, de verhalen hoe het tijdens de opnames allemaal gegaan is, het is alsof je zelf in de film zit.

En als eindpunt...natuurlijk fe Green Dragon waar we een echt zelf gebrouwen Hobbit Ale beer geschonken kregen. Wat was dit een belevenis, een aanrader voor iedereen, een wondere wereld waar je even je grote mensen problemen vergeet en Hobbit bent in een sprookjesparadijs. Na afloop was het echt " terugkomen in de real world"...echt onder de indruk.

De landschappen, elk op zich, is alsof je naar een schilderij kijkt, alsof het niet echt kan zijn, de kleuren, het beweeglijke....ik kan het niet uitleggen...niet te beschrijven het gevoel dat je krijgt bij het steeds weer mooie nieuwe "plaatje"!

Eindelijk weer eens een nacht doorgeslapen na al deze indrukken, helaas Con nog niet.

Vanmorgen lekker rustig aan gedaan en uiteindelijk onze was bij elkaar gezocht...nieuw avontuur, slipjes wassen in de wasserette. De "meedjes van Gen Berg" hebben deze nooit eerder bezocht dus je kunt je wel voorstellen wat dit voor ons was. Nooit verwacht maar het ging prima, zoveel kleine slipjes...al zijn die van mij niet echt klein meer te noemen...in die grote wasmachine....Nou tijd genoeg om een lekkere koffie te doen bij the shack. Half uurtje later en onze was was ready...niet te geloven....nog even in de droger en we hoeven niet meer in onze blote "vot" te lopen!

13.30uur afgesproken met As bij de Sushi tent. Heerlijk geluncht, erna naar de "Old School"....oftewel bij ons...de Auw Sjoel😉 gegaan om ook een beetje kunst te snuiven tijdens onze trip. Aansluitend gewandeld naar de Wharf. Bij de pottenbakkerij naar binnen gegaan waar we van As een mooi kadootje kregen als aandenken aan ons bezoek...zo lief. Zal een plaatsje in huis krijgen zodat ik elke dag even aan deze reis terug zal denken.

Erna rustig bij As gekwebbeld, koffietje en wijntje gedronken en lekker samen gegeten, zo relaxed en welkom. Nu tijd om naar bed te gaan, de dagen vliegen voorbij maar we hebben nu al mooie herinneren....en gelukkig hebben we nog 3 weken.

Voor jullie een mooie dag in Nederland, wij gaan onze oogjes sluiten, slaap lekker😙

1. Marianne:
    21 december 2017
    mooie foto, heerlijk om te lezen ook fijn dat jullie zo genieten !!!
  2. Marion van der zanden:
    21 december 2017
    jammer van het ritje op het paard, had jullie wel willen zien gaan. Fijn dat jullie het zo fijn hebben, we wachten weer op de volgende belevenissen van jullie, groetjes