Oudejaarsdag, Roadtriptime, Tongariro National Park, Palmerston North, Foxton

3 januari 2018 - Havelock North, Nieuw-Zeeland

Terwijl de girls Schepel, Conjaerts en Janssen in hun 4-wheel drive Volvo🚖 op weg zijn gegaan naar hun volgende doel praat ik jullie even bij over de afgelopen dagen. Oudejaarsdag werden we voor de laatste keer wakker in ons heerlijke huisje. Dank je wel nog Asje dat je dit geregeld had, we hebben ons hier echt thuis gevoeld,ook dank aan je vriendin Jane...waar het huisje van is en die wij ook hebben leren kennen als een geweldige lieve vrouw😊

Alles klaar gemaakt voor vertrek en toen naar het huis op Halcyon Hill gegaan. Daar lekker geluierd en op het terras van het geweldige uitzicht genoten🌄. Voor Jan was het oliebollentijd. Nou dat hebben we geweten, lekker dat ze waren....maar goed dat het nog oudjaar was en we nog niet aan afvallen wilden dachten😆!
Om 19.00uur, allemaal fiks und fertig, richting Raglan gegaan waar een parade plaats vindt ter afsluiting van het oude jaar. Heel gek om te zien, zoals bij ons de carnavalsoptocht zich opstelt was het daar hetzelfdd gezicht. Om 19.15uur richting the Wharf gegaan waar de boot voor de Sunset cruise al op ons lag te wachten⛵. Op de kade stond een leuke Franse dame Franse chansons te zingen, dit gaf een geweldige sfeer aan dit moment. Op de boot kreeg je lekkere wijntjes en fish en chips🍟. Ook al was er geen zichtbare sunset, het was zo'n mooie tocht langs de kust van Raglan en de sfeer was fantastisch. Een onvergetelijke belevenis waar ik iedere afsluiting van een jaar zeker aan zal terugdenken. Erna bij huize Schepel om 00.00uur geproost op een geweldig 2018 onder het genot van een glaasje champagne🍸 en vuurwerk🎉
En dit keer als 1e op de hele wereld, een apart gevoel. Con en ik mochten in het hutje van Najade en Isabeau slapen, voor hun de gewone slaapkamer, voor ons een avontuurlijke plek buiten waar we de Possums👹(een niet bepaald aantrekkelijk beest dat veelvuldig voorkomt in Nieuw-Zeeland) konden verwachten... niet echt zo'n spannend vooruitzicht dan dat er een leuke vent in je slaapkamer verschijnt😛

Na de nacht goed te zijn doorgekomen zonder bezoek te hebben gehad) en de auto eindelijk te hebben dichtgekregen(ja we hebben niet veel bagage bij ons) gingen we op weg naar onze eerste bestemming Tongariro Natonal Park. Helaas was het weer niet zo best☔, heel veel regen onderweg.Na te hebben ingecheckt toch nog een stukje gewandeld naar een prachtige waterval Bij terugkomst hebben de 3 golden girls geborreld met het flesje wijn dat we gekocht hadden bij onze proeverij, toastje met camembert erbij, ja hoor, wij weten wel hoe het goede leven ingevuld dient te worden😍. De 2 Young ladies hebben nog lekker gebubbeld in de bubbelbaden. Na lekker te hebben gegeten en de nodige wijntjes....en als afsluiting koffie met Drambuie...moe ons bed ingerold...en helaas rolden de bedden ook door als je je omdraaide😝

Na het ontbijt was het tijd voor onze 2e bestemming, Palmerston North, de tegenwoordige woonplaats van Lei Meisen....maar helaas nog nu met vakantie zodat we geen koffie konden drinken...erg jammer. Ook de plaats waar Najade zal gaan studeren. Eerst weer ingecheckt in ons hotel, waar we een prachtige kamer kregen. Ja As heeft het geweldig georganiseerd, dat mag gezegd worden. Van daaruit naar de opleiding van Najade gereden, erg leuk om te zien waar zij haar droom als dierenarts gaat waarmaken. s' Middags naar Foxton gereden waar we nog heerlijk over het strand hebben gelopen en genoten hebben van een dutje in de zon.🌅

Terwijl we terugreden werd de lucht alsmaar donkerder....ze hadden ook onweer voorspeld. Gelukkig is het niet zover gekomen...en zijn we Palmerson North ingelopen.Op advies van onze Lei het Barrista café opgezocht. Een goede aanrader.Gezellig restaurantje met een mooie muurschildering aan de wand, aangebracht door de eigenaar...echt heel mooi. De dame in de bediening kende Lei ook goed en wij werden dan ook de hele avond aangesproken in het Nederlands. Weer heerlijk gegeten, flesje Shiraz uit Hawke's Bay erbij. Ja om ons voor te bereiden op vandaag, en voor te proeven natuurlijk😃. We zullen er over ongeveer een uurtje zijn, Havelock North, plaatsje bij Hawke's Bay, waar we hopelijk meer goede wijntjes gaan proeven en van de zee genieten. Ik ga nu van mijn uitzicht genieten, want dat is zo mooi hier!

Voor iedereen nog alle geluk, gezondheid en heel veel liefde voor 2018, ons jaar begint onvergetelijk en wij zullen 2018 nu al nooit meer uit ons hoofd krijgen, deze trip staat nu al in ons geheugen gegrifd. Wij gaan nu verder on the road, tot snel weer, dikke zonnige knuffel van ons😘

1. Philly Crutzen:
    3 januari 2018
    Lieve Peggy
    Wat beleven jullie een prachtige avonturen. Ik heb op Nieuwjaarsdag bij Belinda al iets op haar telefoon gelezen, dus werd ik nieuwsgierig en wilde meer zien.
    Ik heb je de dag voor Kerstmis een appje gestuurd maar hoorde al snel dat je telefoon kapot was, dus wil ik je op deze manier alle goeds voor 2018 toewensen en dat je de tijd die je nog rest op je hemelse plek veel plezier wensen samen met je familie.
  2. Charles:
    3 januari 2018
    Prachtig Verhaal Peggy, ik ben jaloers op jullie , geniet ervan in volle teugen.
    Groetjes Charles
  3. Karin Overtoom:
    4 januari 2018
    Hè jullie twee daar nog een gelukkig nieuwjaar en wat een heerlijke verhalen ..
    Zou zeggen genieten maar ...🥂ik sta weer in de startblokken om te gaan werken.
    Doei 💋
  4. Marianne:
    4 januari 2018
    wat een belevenis genieten dames!!
  5. Maud Loop:
    5 januari 2018
    Leuk om mee te reizen Peg en Con.. wij zijn inmiddels aan ons Cubaans avontuur begonnen..
    Dikke kus