Rustdagje, lunch Solscape, borrel Anke, kerstavond en 1e kerstdag

26 december 2017 - Raglan, Nieuw-Zeeland

Vrijdag 22 december ging As volgens traditie met de kids naar Auckland...kerstkadootjes uitzoeken. Wij bleven rustig thuis en namen de tijd om Raglan te verkennen en te shoppen. Leuke kleding zagen we, dus tijd om te passen. De verkoopster maakte een leuke opmerking over mijn haar...wow, I like your hair....waarop ik droog zei dat het niet echt was en mijn pruik omhoog deed...wat bij de dame een shocktoestand van een minuutje veroorzaakte. Wel leuke broeken en doeken gescoord...wordt nog een uitdaging om alles mee terug te krijgen...had nu al zo weinig kilo's😄 Heerlijk Ginger beer gedronken....en ja mam, dit is zonder alcohol😛. Bij de butcher geweest waar we vlees voor die avond hebben gekocht en een heerlijk eigen gemaakt Chorizo worstje...natuurlijk voor bij de borrel. S' avonds lekker samen gekookt in ons huisje!

Zaterdag 23 december uitgenodig door As voor een vegetarische gezonde lunch bij Solscape...prachtige plek met adembenemend uitzicht. Heerlijk gegeten, en ook nog gezond! Erna waren we uitgenodigd op de verjaardagsborrel bij Anke, ja wij zijn snel ingeburgerd hier, de nichtjes moesten natuurlijk meekomen. Leuk om verschillende mensen te leren kennen onder het genot van een wijntje🍷 en hapje. Onze Steve was de gastheer en zorgde ervoor dat ons glas vol bleef, wat we natuurlijk erg konden waarderen. Kennis gemaakt met zoon Nick, een echte Raglan surfboy die dacht ons wel op die plank te krijgen geluld🏄...maar helaas...daar trappen we niet in....willen we nog meer van het land zien☺. Nick is mede-eigenaar van de kleine brouwerij van Raglan Beer🍺 en we hebben hem het advies gegeven eens bij de Gulpener brouwerij te komen kijken😜. Als afsluiting Fish and Chips gaan eten bij de Wharf!

Zondag nog de laatste voorbereidingen en inkopen gaan doen in Raglan, koffie gedronken bij Miles en boodschappen gedaan voor de hapjes die wij zouden gaan maken. Toen alles zover voorbereid was waren wij klaar voor de Voor Kerstavond borrel. Heerlijk flesje wijn aan het water....
Bij As aangekomen was de tafel mooi gedekt. Zo raar om te zien met als achtergrond een zonnig landschap. Ik had mijn wel bekende bruscetta's gemaakt voor bij de borrel...die we op het terras bij As hadden....en dat op Kerstavond. Jan had Noors( voor wie niet op de hoogte is, Jan en As hebben eerst in Noorwegen gewoond) gekookt, Pinnekjott🍗(letterlijk vertaald stokvlees, wordt bereid op houtstokjes) genaamd, lamsvlees op een zeer opmerkelijke wijze bereid. Zeer apart maar erg lekker. Hierbij werd geschonken aquavit🍸voor de vertering(lekker veel alcohol😉) en erbij werd Ertestuing geserveerd. Voor Nederlanders een zeer vreemd kerstdiner maar zo leuk om eens iets anders geserveerd te krijgen dan de bij ons gebruikelijk "Knien in het zoer"...wat natuurlijk ook om te smullen is.
Najade had een delicious dessert gemaakt, met de naam Dronning Maud, om je vingers bij af te likken. Jullie kunnen je wel voorstellen dat wij rollend en zwevend ons bedje in doken😴

Eerste kerstdag ontbijt bij de Schepels. Weer aan de mooi opgedekte tafel. De buikjes konden weer opnieuw vulling gebruiken. Croissantjes, gerookte zalm, yoghurt....As had bedacht dat we naar de Bridal Veil Falls konden gaan, een mooi waterval in de buurt van Raglan. Het was een leuke wandeling met prachtige uitzichten, mooie natuur en een amazing waterval. Ik droomde dat ik eronder zou zwemmen met mijn fotomodelfiguurtje in een kleine bikini👙..en toen werd ik wakker door een zonnestraal🌞helaas! Gelukkig moesten we veel trappen omhoog teruglopen...toch nog kunnen werken aan die droom😎

Terug bij As omgekleed en richting strand gegaan. De eerste geweldige duik in de Tasmian Sea...Kerstdag niet in de witte sneeuw maar in het blauwe water, zo onwerkelijk🏊

Bij terugkomst zouden Con en ik de hapjes voor bij de borrel maken, prikkers van mango, basilicum en garnaaltjes, nacho's met chili-saus en kaas, dadels met kaas en spek en fritata's. We waren goed bezig, ik zei nog...kijk hie mooi dit uitziet... totdat de Pegster de muffinvorm met alle ingrediënten voor de fritata's een duwtje gaf en deze over de vloer ging. Alleen Lace, de hond, kon er om lachen...en was het likkebaarden🐕
Nog een nieuwe poging gedaan....en ze waren geweldig, al zeg ik het zelf. Borrel buiten, diner binnen en afsluiting met de Hobbit. Leuk om te zien nu we er geweest zijn!

Taxiritje door Najade en As om weer tevreden ons huisje op te zoeken. Op naar 2e Kerstdag en alle plannen voor komende week. Voor jullie allemaal nog een fijne 2e Kerstdag, kus van Con en mij💋

1. Mon:
    26 december 2017
    Misschien moeten jullie gewoon de wereld over reizen en lekker bloggen! Zou wat zijn toch ...
    Leuk om te lezen en heerlijk wat er allemaal op jullie pad komt 💋
  2. Marion van der zanden:
    26 december 2017
    geweldig als je het verhaal leest en de foto's bekijkt, maar denken jullie een beetje aan de lijn hier moeten jullie weer in de winterkleren(grapje). groetjes van Charles en mij en geniet nog maar lekker
  3. Marianne:
    27 december 2017
    wat zijn jullie lekker aan het genieten leuke foto,s en leuk verslag om te lezen geniet nog lekker groetjes uit een nat en grauw donker nederland