Extra Vaganza, GannetColony, Piha Beach, Waiotapu Thermal Park, Roturua

30 december 2017 - Raglan, Nieuw-Zeeland

Hallo lieve allemaal, een nieuw berichtje uit Kiwi land. Dinsdag 26 december, oftewel 2e Kerstdag alweer. Eigenlijk heeft Kerstmis wat invulling betreft niet het feestelijke en verplichte karakter van bij ons in Nederland. Het gaat er hier een stuk gemoedelijker aan toe, niks moet en alles mag en kan, heerlijk toch! Wij zijn omstreeks lunchtijd naar de Extra Vaganza Fair🎪 gegaan, je kunt het vergelijken met een groep "zigeuners" in vroegere tijden, die samen rondtrekken en in verschillende plaatsen hun waar aanbieden, hun kunsten vertonen of hun passie uitoefenen. Erg mooi om te zien die saamhorigheid en de sfeer die het uitstraalt. We hadden al enkele wagens, compleet uitgeruste woonhuizen in ouderwetse hippie stijl, Raglan zien binnenkomen. Mooie sieraden, lekkere zeepjes en geurstaven, mooie kunstwerken en kleren, kermisattracties handaangedreven, eetcaravans en live muziek. De waarzegster was helaas erg druk, anders hadden we haar ons het nieuwe jaar laten voorspellen...misschien ook maar beter om het gewoon zelf te beleven van dag tot dag...en bij jezelf blijven...één van de lessen van 2017!

Erna lekker geluncht in Raglan en een wandeling over de brug gemaakt. Traditie hier in Raglan om van deze brug af te springen...wil je een echte Kiwi zijn! Wij dus niet...zo eng om van deze hoogte omlaag te springen. Op een bankje gezeten en alles eens goed bekeken. Hele Maiori families zitten hier in tentjes aan het water, genietend van zon, de kinderen en eten. s' Avonds gaan eten in het Harbour View hotel met ons allen. Feestelijke en gezellige afsluiting van Kerstmis in Nieuw-Zeeland.

Woensdag 27 december had As een dagje uit gepland, en wel naar de Gannet Colony in Muriway. Het was een eindje rijden maar dat was het dan ook zeker waard. Als je daar aankomt is het alsof je zo in een film stapt, alsof je een poster binnenloopt....zoooo mooooiiiii😊. Na een hele poos nodig te hebben gehad om van onze 1e indruk bij te komen klauteren we naar de uitzichtspunten waar je de Gannets van dichtbij kunt zien. Niet te geloven hoeveel....wel duizenden...de duiven van Frans zijn er niks bij. Wat een avontuur om dit van zo kortbij te mogen meemaken. Ik denk dat de foto's genoeg zeggen.

Ondertussen was het zo zonnig en warm dat het dak van de rode Cabrio🚘 open werd gegooid en Thelma, Louise en Kojack met wuivende lokken(de één iets meer dan de ander😉) op zoek gingen naar een leuke lunchplek. Dit was makkelijker gezegd dan gedaan. Bij ons vind je altijd wel een gezellig tentje maar hier, terwijl de natuur zo mooi is en er zoveel dingen mogelijk zijn, is geen leuke zitplek te vinden. Misschien nog een gat in de markt😨
Toen we uiteindelijk een mooie golfbaan met clubhuis zagen hadden wij wel zo'n vermoeden dat die golfmannetjes⛳ het wel gezellig zouden vinden als 3 leuke meiden hun stekkie kwamen opfleuren. Maar niets was minder waar....een oud muf restaurant waar je nog niet dood gevonden wilde worden bij wijze van spreken...

Snel weer in ons autootje gestapt en verder op zoek naar de schat gegaan. En opeens waren daar de borden met de namen van diverse wijnen erop met een bewegwijzering...en wij dachten...misschien serveren ze ook een hapje☺. Na een spannend ritje, niet wetende waar we terecht kwamen, kwamen we op een groot terrein met een loods waar een lange tafel klaarstond met diverse wijnen. Tsja, toen kwamen we er niet meer onderuit...toen moesten we wel proeven🍷.
Heerlijke wijnen, leuke gesprekken, beetje aangeschoten, maar nog steeds zonder lunch....vervolgden we onze rit.

Toen koers gezet richting het bekende Piha Beach. Ik voelde me net als in een filmlandschap, 3 rijke vrouwen, niets aan hun hoofd, wijntjes proeven, cabrio open, muziekje aan, scheurend door een landschap dat zo mooi is dat het bijna niet echt kan zijn...wat een rijkdom en vrijheid! De wind was heftig, het zand vloog ons om de oren maar het zonnetje scheen🌝. Een duik gemaakt in het woeste water en even bijgebruind. Erna aan de terugweg begonnen met uiteindelijknog een beloning in dd vorm van een prachtig kleurenpallet bij zonsondergang. Met zoveel indrukken op een dag was het natuurlijk niet moeilijk om in slaap te komen😴

Donderdag 28 december hadden we gezegd rustig aan te doen omdat we vrijdag nog een uitje zouden maken. s' Morgens rustig aan gedaan en s'middags een strandwandeling gemaakt en heerlijk tussendoor in zee geplonst. Con lekkere pasta gemaakt en s'avonds kwam onze privé masseuse om ons te verwennen met een ontspannende massage.

Vrijdag 29 december stond Rotorua op het lijstje. We maakten een tussenstop in Tipau en vervolgens reden we door naar Waiotapu Thermal Wonderland. Het park is een beschermd reservaat en is het grootste thermisch actieve gebied in de Taupo Volcanic Zone. Het gebied ligt vol met ingezakte kraters, koude en kokende poelen van modder, water en stoomwolken. Voorbeelden zijn de donderkrater, deze is in 1968 ingestort. Het bestaat uit 3 verschillende routes langs deze poelen. De mooiste plek was de Champagne poel🍸...nee en nu eens niet om de naam...maar hoe het uitziet. De naam te danken aan de belletjes in het water die veroorzaakt worden door koolstofdioxide in het water. En wat een mooie kleuren, wazig door de opstijgende stoom....Als laatste kom je bij het bad van de duivel...gifgroen.
Het was erg indrukwekkend hoe de natuur zijn werk heeft gedaan en doet. Wel een "aparte" geur als je er rondloopt.

Erna om zelf dit water te ervaren naar de Polynisian Spa gegaan in Rotorua. Warm waterbaden van 42°graden....goed voor mijn pijnlijke heup maar ik had nu letterlijk " der kop ut schwame"😅! Wel een supermooi uitzicht over het meer. En aangezien Con ineens onder de rode vlekken zat, blijkbasr door de zwavel in het water, zijn we hier niet te lang gebleven. De honger was wel gewekt en As nam ons mee naar bar Abracadabra. Superleuk restaurantje waar de van heerlijke tapasgerechtjes hebben genoten. Weer een zeer geslaagde dag, nu As al dankbaar voor alles wat ze met en voor ons heeft gedaan en dan staat ons nog heel wat te wachten.

Vandaag rustdagje, nog gezwommen en barbeque gehad bij huize Schepel-Conjaerts. Het was om te smullen.

Nu de laatste nacht ons bedje in ons huisje in Raglan opzoeken. Morgen moeten we hier uit. Morgenavond gaan we met de Sunset Cruise mee voor het knallen om 00.00uur begint en wij 12 uur eerder dan jullie van het Nieuwe Jaar mogen genieten. En 1 januari...Nieuwjaarsdag...vertrekken we op onze roadtrip....wat een belevenis. Geniet allemaal van Oudejaarsavond en maak een onvergetelijk begin van het nieuw jaar...doen wij ook! Veel liefs, Con en Peg😘

1. Jacqueline Jnssen:
    Toppie 😁
    Geniet van een fijne jaarwisseling xxx
  2. Marianne:
    30 december 2017
    mooi verslag weer, leuk om te lezen ,jullie hebben het goed naar de zin , heerlijk genieten dames super , mooie jaarwisseling en een super mooi 2018 gewenst!!xx
  3. Mel:
    30 december 2017
    Geniet ervan dames! Deze herinneringen zijn goud waard :) en heel leuk geschreven, fijne jaarwisseling!
  4. Maria Boumans:
    30 december 2017
    Geweldig dames dat wij op deze manier mogen mee genieten!
    Een hele mooie jaarwisseling en een Gezond, Gelukkig 2018👍🍸🎇
  5. Gerty Vliegen:
    30 december 2017
    Iedere dag genieten en ik geniet met jullie mee👌🏼.
    Wens jullie een mooie jaarwisseling en alle goeds voor 2018🥂