Cathedral Cove, Hahei Beach, Coromandel Town, Auckland, Guangzhou✈, London, Schiphol, thuis🏡

12 januari 2018 - Internationale luchthaven Guangzhou Baiyun, China

Maandagmorgen heerlijk uitgeslapen wakker geworden, ontbijtje genoten op het terras en op weg gegaan naar Cathedrals Cove. Als je de plaatjes moet geloven...een droom! Maar eerst moesten we nog de kustweg volgen die half verdwenen is door de storm🚤. Dat betekende een flinke wachttijd, maar je moet er iets voor over hebben...toch? Zoals ik al eerder zei vind ik de tochtjes al zo mooi...ook al vallen mijn ogen dan soms dicht...momenten van een vredige rust. Onderweg nog gestopt in Tauranga voor de lunch en toen richting ons doel.

Samen besloten om de shuttle te nemen tot aan het begin van de wandeling...en dat was achteraf maar goed ook! Wat een klim...we dachten dat we het nooit zouden redden...maar volgens As de moeite echt waard. En dat klopt inderdaad, een klein paradijs op aarde. Heerlijk aan het strand gelegen, gezwommen in zee en genoten van de geweldige uitzichten. Teruglopen vonden wij eigenlijk geen optie meer na dat goede gevoel...dus de watertaxi🚕 geregeld...ook een avontuur...voordat hij echt de zee in kon leek het erop alsof we opstegen😃.

Op Hahei Beach aangekomen richting auto gewandeld maar voordat we die bereikt hadden zagen we natuurlijk een leuke gelegenheid waar we wel een drankje konden doen, Christchurch genoemd. En ook al hadden we maar alleen de heenweg gelopen...wjj vonden dat we het meer dan verdiend hadden natuurlijk😉. De bediening was niet al te snel maar hierdoor smaakte het koude biertje wel extra lekker🍺. Op de terugweg nog gestopt om te eten en terug naar onze mooie logeerplek. Het was al laat en dus maar meteen ons bed opgezocht. Con had gelukkig geen last meer van mijn "sjravelen" want we hadden allebei een eigen bedje.

De volgende dag hoorden we dat de weg de andere kant op redelijk toegankelijk zou zijn. En zo zijn we langs de kust en door de bergen naar Coromandel Town gereden. Hier was het wel nodig om te stoppen want de uitzichten benamen je letterlijk je adem....zoooo moooooi🌄, kijk maar naar de foto's.
In Coromandel town geslenterd, geshopt en natuurlijk geluncht...met een Good George, het voortreffelijke Nieuw-Zeelandse bier! Verder gereden langs de kust waar As spontaan op een stukje langs de weg stopte en de meiden hun bikini aatrokken in, voor, achter en naast de auto👙. Duiken maar....helaas vond ik het er erg "kwetsjerig" aan de voeten maar de anderen waren het er niet mee eens, smaken verschillen he😛

Op de terugweg boodschappen gedaan voor de barbeque en naar huize Te Puru gereden waar we nog geluierd hebben en de avond hebben afgesloten met een salade en kipkebabsticks....en natuurlijk....jullie raden het al....een rode wijn.

Het moment was aangebroken dat we er aan moesten geloven....het koffer gaan inpakken....pffff. Toen nog proberen in te checken online maar dat lukte weer niet zonder de hulp van onze Ilja....wat een supervent. Gerust konden we aan onze laatste nacht beginnen.

Laatste ontbijtje in Nieuw-Zeeland, auto inladen en op naar Auckland. Hier nog koffie gedronken met chocoladetaart🍰....mmmm....in de Spaanse Mezze bar. De stad verkent met As en als afsluiting een lunch aan de haven. En ja, dit was toch echt het einde van onze 26 dagen durende avontuur Nieuw-Zeeland. Richting vliegveld, waar we nog een extra sightseeing rondje kregen doordat de Miep van de navigatie ons verkeerd stuurde....ik vond het niet erg...nog even afscheid nemen van het straatbeeld waar we ondertussen al aan gewend waren.
Omgekleed, koffers gewogen(....ja en Peggy moest natuurlijk weer de helft eruit halen omdat ze teveel kilo's had😝) en toen was er tocht echt het moment van afscheid nemen....zo vreemd na zo' n tijd samen te zijn geweest, na de intensieve maar oh zo mooie roadtrip met ons meiden, na de overgeweldige ontvangst en gastvrijheid van ons nichtje As, maar ook van haar man Jan en kinderen Najade, Isabeau en Yme, en natuurlijk Halcyon op afstand....superhond Lace niet te vergeten 🐶. Wat jullie voor ons hebben gedaan zullen wij nooit vergeten. Vooral dankzij jullie is dit voor ons een niet te vergeten reiscen herinnering geworden, dikke 💋hiervoor.

Helaas liep het inchecken weer mis...zou eens goed gaan met onze vliegreis....De gegevens van Con waren niet "open gezet" en zo had ze geen boardingpassen voor de 2 laatste vluchten....natuurlijk laat ik haar niet achter! Na goede hulp van 2 medewerkers van China Southern werd het gelukkig opgelost zodat we niet voor de luchthaven in de berm hoefden te slapen.

Na een lange vermoeiende vlucht aangekomen op Guangzhou waar het nu 07.00 s' morgens is wanneer ik dit schrijf....om 09.30uur door door London en dan Amsterdam....yehhhh. Nu even koffie drinken....zoals Con het noemt....cappechina☕.

Nu...vrijdagavond...zittend op mijn bank met naast me een zeer tevreden Poeki, schrijf ik het einde van ons avontuur. Gisteren zoals de planning was om 18.30 uur aangekomen op Schiphol. De vlucht van Guangzhou naar Londen was lang en de tijd ging niet voorbij...ondank genoeg speklaag had ik enorme pijn aan mijn "batsen" van het lange zitten😛. In Londen ging gelukkig alles snel en vlekkeloos. De vlucht met KLM verliep snel en goed. En eindelijk op schiphol aangekomen en wachtend op onze koffers stand daar onze Ilja, onze eigen superheld. Hij heeft ervoor gezorgd dat we de heen- en terugreis hebben kunnen maken, zonder hem betwijfel ik of we er ooit waren gekomen. Nogmaals dank je wel lieve Ilja!

Jeroen en Noah stonden ons op te wachten en de reis naar Limburg kon beginnen. Bij Con werden we warm verwelkomd met natuurlijk bitterballen en wijn. Wat een lieve mensen hebben we toch om ons heen.

Na een heerlijke nacht in mijn eigen bedje en mijn ijskast weer te hebben gevuld is het nu weer even wennen aan het "gewone" leven. Deze reis was voor ons een echt avontuur, allebei nog nooit een verre reis gemaakt...en meteen naar de andere kant van de wereld. Zoveel gereisd, gezien, gegeten en gedronken, genoten van alle indrukken, uitzichten, landschappen, gezelschap....en vooral ook heel veel inzichten verkregen, dingen die pas duidelijk worden als je langer van huis bent en in een totaal ander " leven" bent. Zo ben ik er achter gekomen dat ik "niemand" achterliet maar toch verschillende mensen mistte, zelfs een beetje heimwee had naar mijn eigen plekje met mijn Poeki, dat ik het in mijn ééntje goed voor mekaar heb, dat ik wat meer aan mezelf mag denken...maar vooral, dat ik een erg tevreden mens ben. Zo fijn om dit te voelen na deze fantastische reis.

Lieve As, dank je dat we dit hebben mogen meemaken, dit mede dankzij jou. Hoe jij het allemaal had gepland, je gastvrijheid, wat je ons allemaal hebt laten zien...een betere gastvrouw, gids, maar vooral chauffeur😉....hadden wij ons niet kunnen voorstellen. Het was een geweldige reis waar wij met veel plezier aan terugdenken en die voor altijd een onvergetelijke herinnering zal zijn....

Lieve allemaal die ons hebben gevolgd, leuk dat jullie zo enthousiast waren en dit ook lieten blijken. Zo fijn om te beseffen hoeveel lieve mensen je om je heen hebt en die laten merken dat ze je deze reis gunnen en meegenieten.

Wij pakken ons leventje hier weer op met alle ups en downs wat er op een dag voorbij komen....en zien we het even niet zitten....denken we terug aan deze reis en laten we de beelden weer even de revue passeren zodat we weer opladen om verder te gaan. Want zo zie je, dromen kunnen uitkomen, wij hadden nooit gedacht ooit in Nieuw-Zeeland te komen....en zie hier, het bewijs is er.

Slaap lekker allemaal, tot de volgende reis, veel liefs, Con en Peg❤

1. Philly Crutzen:
    13 januari 2018
    Nou meiden, jullie reis zit erop. Deze ervaring neemt jullie niemand meer af. Als jullie het hier even niet zien zitten denk dan terug aan deze heerlijke tijd.
    Veel succes met jullie leven in Nederland, want die overgang is alleen al qua temperatuur enorm groot en dan heb ik het nog niet over de rest. Geniet van de kleine dingen die op jullie pad komen.